پمپ آب چیست؟

۳۰ دی ۱۳۹۹
۰۴:۲۷:۰۳
مهندس آب
نظرات (0)

        

کارکرد پمپ آب:

همانطور که می دانیم پمپ آب یک دستگاه ضروری و مناسب است که در امور خانگی هم کاربردهای فراوان دارد. پمپ های آب غالبا برای انتقال آب در حجم های مختلف از نقطه A به نقطه B به کار می روند.
یک پمپ آب خوب باید وظایف مختلفی از جمله کاربرد آسان و عملی برای واحد های مختلف مسکونی ، تجاری، ساختمان سازی و کشاورزی را داشته باشد. موتور آب اگر به دقت انتخاب شود، وظایف سنگینی را می تواند به راحتی تقبل کند از جمله، تخلیه آب از زیر زمین یا تخلیه محل های سیل زده کم عمق، تخلیه و یا پر کردن آب استخر ها و یا حوضچه ها، استفاده برای مصارف شستشو و حمام،……. کود ها یا آفت کش ها و سم ها.
پمپ های آب انواع بسیار متفاوت و زیادی دارند و هر فرد برای خرید باید با توجه به نیاز و هدف خود اقدام به خرید نماید.
 

انواع پمپ های آب:


به طور کلی پمپ های آب به دو نوع پمپ های آب الکتریکی و پمپ های آب گازی تقسیم بندی می شوند.
پمپ های آب الکتریکی یک انتخاب عالی برای استفاده در محیط های داخلی است که فرد به راحتی می تواند پمپ را به پریز برق متصل کند و از انتقال آب استفاده نماید.
نوع دیگر پمپ های آب پمپ های آب گازی هستند که برای کاربردهای وسیع تر استفاده می شوند، بیشترین استفاده آنها در مزارع کشاورزی یا مکان های ساختمانی است. موتور این نوع پمپ ها نسبت به پمپ های برقی قوی تر بوده و قابلیت جا به جایی آب تا میزان هفتصد و پنجاه گالن در دقیقه را دارند.
اگر فردی بخواهد حجم آب زیادی را جا به جا یا تخلیه کند برای مثال آب های زیرزمینی یا سیلاب و یا آبیاری زمین های بزرگ باید از پمپ های آب گازی استفاده نماید.
یکی دیگر از مزیت های پمپ های آب گازی سرعت آن ها است. اگر قردی سرعت انتقال بالایی بخواهد قطعا پمپ آب گازی برای او کاربرد بهتری خواهد داشت
با این وجود این پمپ ها به علت ایجاد گاز مونوکسید کربن تنها در فضاهای باز مورد استفاده قرار می گیرند.

اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

[ ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فروشگاه آب است.